Strefa VOD
Oglądaj legalnie 617 filmów w serwisie. Codziennie dodajemy nowe.

Pomoc

Potrzebujesz pomocy? Chcesz podzielić się sugestią? Skontaktuj się z nami!

Na Twoje pytania odpowiemy najszybciej, jak to możliwe (w ciągu pierwszych 72 h). Konsultanci Strefy VOD są do Twojej dyspozycji w dni robocze w godzinach 9-17.

Jeśli potrzebujesz pomocy technicznej, pisz na adres: pomoc@strefavod.pl

Jeśli masz sugestie dotyczące działania serwisu, pisz na adres: uwagi@strefavod.pl

 
 
 

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest Strefa VOD?

Strefa VOD to multimedialna platforma internetowa, która pozwala Ci oglądać filmy z katalogu znajdującego się na naszych serwerach, zawsze wtedy, gdy masz na to ochotę.

Baza filmów jest na bieżąco wzbogacana o produkcje polskie i zagraniczne, począwszy od najnowszych premier, a skończywszy na kultowych i ambitnych filmach.

Na udostępnianie wszystkich filmów z naszego katalogu mamy zgodę ich producentów. Działamy więc w zgodzie z przepisami prawa: niczym nie ryzykujesz podczas ich oglądania! Ze względów licencyjnych filmy z katalogu Strefy VOD możesz oglądać tylko na terytorium Polski. Zabezpieczamy je przed nielegalnym wykorzystaniem za pomocą systemu licencji cyfrowych PlayReady DRM firmy Microsoft.

Czy mój komputer spełnia wymagania techniczne?

Oto minimalne wymagania techniczne, które trzeba spełnić, aby w pełni korzystać z serwisu Strefa VOD:

Wymagania systemowe dla Windows

  • przeglądarka obsługująca wtyczkę Silverlight (Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari).
  • Procesor 1,6 GHz lub wyższy, oraz 512 MB RAM.

Wymagania systemowe dla Mac OS X

  • przeglądarka obsługująca wtyczkę Silverlight (Firefox i Safari; przeglądarki Chrome i Opera nie są wspierane).
  • Procesor Intel Core Duo 1,83GHz lub wyższy, oraz 512 MB RAM (komputery Mac z procesorami PowerPC nie są wspierane)

Wymagania ogólne

  • Włączona obsługa języka JavaScript (jeśli nie wiesz, co to jest, to zapewne masz ją włączoną).
  • Włączona obsługa cookies (ciasteczek) (jeśli nie wiesz, co to jest, to zapewne masz ją włączoną).
  • Zainstalowana wtyczka Silverlight (tego możesz nie mieć, więc prosimy, czytaj dalej).

Łącze internetowe, pozwalające na oglądanie filmów w pełnej jakości:

  • Jakość SD 480p – minimum 2 Mbit/s
  • Jakość HD 720p – minimum 5 Mbit/s
Czym jest Silverlight?

Do oglądania filmów w serwisie StrefaVOD.pl wymagane jest posiadanie w przeglądarce wtyczki Microsoft Silverlight. Jest to technologia internetowa umożliwiająca pozwalająca na wyświetlanie treści multimedialnych na stronach WWW. Można go pobrać bezpłatnie ze strony producenta: http://www.microsoft.com/getsilverlight.

Silverlight dostępny jest dla komputerów z systemami Windows i Mac OS X. Niestety jego wersja dla Linuksa, Novel Moonlight, nie obsługuje szyfrowania DRM, więc na razie Stefy VOD nie obejrzysz na komputerach z „pingwinem”.

Jak obejrzeć film?

Aby obejrzeć film, należy zarejestrować się w naszym serwisie, podając nazwę użytkownika (może być taka, jak Ci się podoba), Twój adres e-mail i hasło, z jakiego chcesz korzystać. Jeśli chcesz, możesz też zalogować się, korzystając ze swojego konta na Facebooku. Później wystarczy zakupić punkty (polecamy przelew, przez system płatności eCard – dzięki temu unikniesz kosztów SMS-a Premium) i wybrać film.

Zobacz też:
Co to są punkty i w jakim celu zostały stworzone?

Czy mogę obejrzeć film na ekranie telewizora?

Nie musisz być skazany na oglądanie filmu na małym ekranie laptopa czy troszkę większym ekranie komputera stacjonarnego. Jeśli chcesz oglądać filmy z naszej wypożyczalni na ekranie swojego dużego telewizora, możesz to zrobić bez żadnych dodatkowych kosztów, pod warunkiem, że spełnisz pewne wymagania techniczne:

  • Musisz posiadać kabel cyfrowy, którym podłączysz komputer do telewizora – HDMI lub DVI.
  • Twoja karta graficzna musi obsługiwać udostępnianie kodowanego DRM wideo na zewnętrzne ekrany. W wypadku kabla HDMI nie powinno być problemu – niemal wszystkie karty graficzne pozwalają na takie podłączenia, jednak dla połączeń DVI sprawa jest bardziej skomplikowana.
  • Pamiętaj, że karta graficzna komputera może wyświetlić wideo ze Strefa VOD tylko na jednych urządzeniu. Dlatego, jeśli w tym samym samym czasie do komputera są podłączone dwa urządzenia wyświetlające obraz (monitor i telewizor), konieczne jest odłączenie jedno z urządzeń i ponowne uruchomienie komputera.

Abyś mógł oglądać film wypożyczony w Strefie VOD na ekranie telewizora, upewnij się, że zarówno komputer, jak i telewizor posiada złącze HDMI lub DVI. Następnie znajdź odpowiedni kabel, i wykonaj następujące kroki, aby łatwo podłączyć telewizor do komputera:

  • Wyłącz komputer, postaw go obok telewizora. Jeśli jest to komputer stacjonarny, to odłącz monitor, pozostaw mysz i klawiaturę podłączone.
  • Podłącz odpowiedni kabel wideo z komputera do telewizora.
  • Włącz telewizor, przestaw źródło wideo na wejście zgodne z portem, do którego podłączyłeś kabel z komputera (HDMI lub DVI). Pamiętaj, że telewizory mogą mieć dziś wiele wejść HDMI, a więc upewnij się, że przełączasz na właściwe źródło.
  • Włącz komputer.
  • Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze, zobaczysz ekran ładowania się systemu Windows. Jeżeli obraz na ekranie jest rozciągnięty, lub część ekranu nie jest wyświetlana, to trzeba zmienić rozdzielczość ekranu w systemie Windows.
  • Jeśli na ekranie telewizora nic nie widać, należy ponowne podłączyć komputer do monitora i zmniejszyć rozdzielczość przed podłączeniem do telewizora. Sprawdź w instrukcji swojego telewizora, jakie rozdzielczości są obsługiwane.
  • Otwórz przeglądarkę i wejdź na stronę www.strefavod.pl.
Dlaczego nie mogę obejrzeć filmu poza granicami kraju?

Takie są wymogi prawa licencyjnego; możemy oferować filmy z katalogu Strefy VOD tylko na terytorium Polski.

Znajduję się na terytorium Polski, jednak pojawia mi się komunikat, że jestem poza granicami kraju.

Oznacza to, że zawiodła geolokalizacja dla Twojego adresu IP. Jak najszybciej skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy (dostępny na stronie Kontakt), opisując zaistniałą sytuację.

Nasz zespół dopisze Twój numer IP do bazy polskich adresów, abyś mógł się w pełni cieszyć ze wszystkich możliwości oferowanych przez wypożyczalnię filmów Strefa VOD.

Jak mogę poprawić jakość oglądanego filmu?

Dzięki technologii Smooth Streaming firmy Microsoft, jakość oglądanych filmów uzależniona jest od szybkości łącza internetowego użytkownika. Jeżeli więc masz wrażenie, że jakość oglądanych filmów jest niewystarczająca, musisz pozamykać wszystkie inne okna i karty przeglądarki internetowej, oraz programy służące do wysyłania czy pobierania plików.

Oglądam film, a on się zatrzymuje (buforuje). Co robić?

Przyczyną może być słabe łącze internetowe. Prosimy, sprawdź swoje połączenie z Internetem, a jeśli to nie pomoże, skontaktuj się ze swoim dostawcą Internetu, ISP, zgłaszając mu, że nie możesz oglądać filmów ze StrefaVOD.pl.

Czy pliki wideo są pobierane na mój komputer?

Nie. Pliki wideo nie trafiają na dysk Twojego komputera. Są one progresywnie pobierane i odtwarzane bezpośrednio z pamięci RAM.

Co to są punkty i w jakim celu zostały stworzone?

Strefa VOD wprowadziła system płacenia za wypożyczenie filmu punktami, aby użytkownicy mogli obejrzeć większą liczbę filmów za mniejsze pieniądze. Należy jednak pamiętać, że to Ty decydujesz o tym, czy chcesz kupić jeden z dostępnych pakietów punktów, czy też wypożyczyć tylko jeden wybrany film i tylko za niego zapłacić.

Zobacz też:
Jak kupić pakiet punktów?
Chcę obejrzeć tylko jeden film czy mogę ominąć krok kupowania pakietu punktów?
Gdzie mogę sprawdzić liczbę posiadanych punktów?

Jak kupić pakiet punktów?
  • Załóż konto i zarejestruj się w StrefaVOD.pl.
  • Wejdź w zakładkę KUP PUNKTY dostępną w menu głównym serwisu (główna belka), wybierz pakiet punktów, który Cię interesuje i dokonaj płatności za pomocą bezpiecznej płatności w systemu eCard: przelewem internetowym lub kartą kredytową. Możesz także zapłacić SMS-em Premium za najmniejsze pakiety punktów (jednorazowe wypożyczenia filmów).
  • Pamiętaj, że im więcej punktów kupisz, tym oglądanie filmów będzie dla Ciebie tańsze.
  • Kupione przez Ciebie punkty (niezależnie od pakietu) ważne są 90 dni od daty zakupu.
  • Wybierz film z katalogu, który Cię interesuje i ciesz się seansem.
Chcę obejrzeć tylko jeden film, czy mogę ominąć krok kupowania pakietu punktów?

Oczywiście masz możliwość zapłacenia za wybrany przez Ciebie film bez konieczności kupowania pakietów punktów. przelewem, kartą kredytową lub SMS-em. Jednak pamiętaj, że zakup punktów w pakietach daje Ci możliwość obejrzenia większej liczby filmów za mniejsze pieniądze.

Aby dokonać płatności kartą kredytową lub przelewem:

  • Wybierz interesujący Cię film.
  • Kliknij pomarańczowy przycisk OGLĄDAJ.
  • W wyskakującym okienku kliknij czerwony przycisk Kup Punkty.
  • Wybierz sposób płatności „Płatność przelewem lub kartą kredytową” (na tym etapie masz jeszcze możliwość zakupu pakietu punktów).
  • Zostaniesz przekierowany na stronę serwisu eCard, gdzie musisz podać informacje o właścicielu karty kredytowej lub konta bankowego. Informacje te trafiają wyłącznie do firmy eCard, nadzorowanego przez Ministerstwo Finansów operatora płatności w Internecie, nie ryzykujesz więc niczym.

Aby dokonać płatności za pomocą SMS:

  • Wybierz interesujący Cię film.
  • Kliknij pomarańczowy przycisk OGLĄDAJ.
  • W wyskakującym okienku kliknij czerwony przycisk Kup Punkty.
  • Wybierz sposób płatności „Płatność SMS Premium” (na tym etapie masz jeszcze możliwość zakupu pakietu punktów).
  • Zostaniesz przekierowany na stronę płatności SMS Premium, gdzie otrzymasz kod, który trzeba wysłać SMS-em na numer 7951.
  • W odpowiedzi dostaniesz kod, który należy wpisać na stronie płatności SMS Premium. Uwaga: usługa dostępna jest tylko dla telefonów w polskich sieciach komórkowych.

Zobacz też:
Jak kupić pakiet punktów?
Jak długo jest ważny kod otrzymany SMS-em?

Nie otrzymałem kodu dostępu. Co robić?

Prosimy, byś w takiej sytuacji skontaktował się z obsługującą płatności firmą eCard, pod numerem +48 22 493 44 44, lub napisał na adres smssupport@ecard.pl.

Kod dostępu, który otrzymałem, nie działa. Co robić?

W takiej sytuacji prosimy o kontakt z nami, za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w zakładce KONTAKT.

Dlaczego mam problem z dokonaniem płatności przez SMS, przelew internetowy lub kartę kredytową?

Prosimy, byś w takiej sytuacji skontaktował się z obsługującą płatności z firmą eCard pod numerem +48 22 493 44 44, lub napisał na adres bok@ecard.pl bok@ecard (problemy z przelewem/kartą kredytową) lub smssupport@ecard.pl (problemy z płatnością SMS).

Gdzie mogę sprawdzić liczbę posiadanych punktów?

Liczba posiadanych przez Ciebie punktów jest cały czas widoczna na samej górze serwisu, tuż przy nazwie użytkownika.

Możesz również sprawdzić liczbę posiadanych przez Ciebie punktów w zakładce MOJE KONTO.

Na jaki czas mogę wypożyczyć film?

Po wypożyczeniu filmu, możesz obejrzeć go w ciągu 24 godzin. Aktywne filmy są widoczne w zakładce MOJE KONTO. To jedyne ograniczenie – po wypożyczeniu filmu, możesz w tym czasie oglądać go dowolną liczbę razy.

Jak długo jest ważny kod otrzymany SMS-em?

Kod wysłany SMS-em ważny jest 7 dni.

Dostałem kod promocyjny. Jak mogę z niego skorzystać?

Kod promocyjny do wypożyczalni filmów Strefa VOD należy wpisać w zakładce MOJE KONTO, lub na stronie każdego filmu w okienku Kod promocyjny, które mieści się tuż pod plakatem.

 

Filmy mogą oglądać tylko osoby przebywające na terenie Polski

Jeżeli jesteś na terenie Polski zgłoś to obsłudze klienta

Twój numer IP: 54.156.60.28

Kontakt